پیام تسلیت
شورای نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان ایالت بریمن آلمان شورای نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان ایالت بریمن آلمان

با تاثر واندوۀ فراوان وفات نا بهنگام فرزند صدیق ، مبارز پرشور وپیکار جوی راستین راه عدالت خواهی جامعه ما رفیق محمود بریالی را به خانواده با نجابت شان به همسر فدا کار، صبور و مبارز آگاه و پرتوان خانم جمیله جان ناهید فرزندان برومند شان رومان جان و مریم جان ، رفقا ، دوستان ، همرزمان ، وطنداران و قشری روشنفکری جامعه تسلیت می گوئیم .

در حالیکه با غم و اندوه جانکهداز فقدان روان شاد رفیق بریالی ، خود را شریک میدانیم . برای همه صبر جمیل آروزو نموده روحش را شاد میخواهیم .

مرک نا بهنگام رفیق محمود بریالی را برای جامعه روشنفکر و مبارز ضایعه بس بزرک و جبران نا پذیر می پنداریم.

اوشان که بمثابه یکی از فعالین کنگره موسس حزب دموکراتیک خلق افغانستان از آوان جوانی تا آخرین روز های زنده کی در حالیکه با مرک دست وپنجه نرم می کرد از اوضاع و احوال وطن و مردم دغدیده آن یک لحظه فارغ نبود.

او مبارز آکاه . صاحب اندیشه والا . بصیرت بلند سیاسی و سازمان ده دور اندیش بود .

با تجارب غنی و پر بار زنده کی مبارزاتی با درک شرایط خاص وحاکم د ر کشور و با برداشت دقیق و همه جانبه از اوضاع واحوال مسلط در مفاهیم همه جانبه چون آرایش توان ها و جو سیاسی ونظامی حاکم به منطقه و جهان ما با دیده وسیع از داشته های معنوی و فکری روشنفکران و وطن پرستان داخل وخارج کشور با اتکاه بر اصل پیروزی حق بر باطل و زوال نادرستی های پنداری و کرداری با تقبل و تحمل مشکلات و دشواری های فراوان که عمد تا ناشی از غربت فرساینده محسوس ومستولی بر روح روانش بود یک جا با یاران طریقت والای انسانی از تشتت وپراگنده گی مزید توان وی میهن پرستانه و بالنده عناصر آگاه و چیز فهم با احوصله مندی بی نظیر که خاصه افراد باایمان و مصمم در امر مبارزه صادقانه بخاطر ترقی و تعالی زاد وبوم انسان هاست توانست تحکیم و تجمع وطن پرستانه را در زیر سقف واحدی در پیکر نهضت فرا گیر دموکراسی وترقی افغانستان دردا با از دست دادن بزرکترترین نعمت هستی یعنی صحت و سلامتی پایه گذار نماید و به این ترتیب وظیفه بزرک مهینی را در قبال خواسته بزرک و انسانی به انجام برساند و باخاظر آرام آخرین تپش های قلب بزرگش با نام وطن وعشق به مردم از حرکت باز ماند .

افتخار بس بزرک بر مرد اندشه و عمل بریالی و یاران و بنیان گذاران نهضت .

رفیق بریالی امروز با ما نیست به ابدیت پیوسته است اما : افگارش ، نظر و اندیشه اش ، صداقت راستی و ایمانش در امر خدمت بمردم . اعتقادش به آینده کشور بالنده و مهینش مشعل راه ما و آینده گان خواهد بود روحش شاد و خاطره اش برای همیش گرامی باد .

 

 

 

 


December 11th, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها